=========================================================================
Nytt toppämne, nu också med titanventiler.
Monteringsklar
=========================================================================
Allt mäts upp och justeras, portat av Grottis. Dragstänger av titan.
=========================================================================
=========================================================================
Nyligen påbörjat. Gatportad, KentCams drop-in, 12,5:1.
=========================================================================
=========================================================================
En bandit väcks till liv mha känt recept.
Blå kurva: Slip-on och K&N-filter. Röd kurva: dessutom R-kammar och 2"-modd i luftburk.
=========================================================================
=========================================================================
=========================================================================
OriginalportMIRA-fräsen jobbar
=========================================================================
Vass motor väntar på mer kubik
Block o foder filas ur pga det ökade slaget
Slutresultatet jämfört med standard Hayabusa.
Spec: Portad topp, volym=1585cc, komp=14:1, ventillyft=10,0, V&H sidewinder 4-2-1, original spjällhus.
=========================================================================
Mer kubik, 13+:1 i komp, nya tryckare för höglyftande kammar, Carillo vevstakar m.m
=========================================================================
Motor som skall fungera för såväl strip som gatåka i rask veteran-Suzuki.
Nya insugsstosar och lite grovportning runt dessa (av IngvarB) i väntan på nya särflyttade styrningar och sätesringar, sedan kan portning av hela kanalen påbörjas. Stosarna sitter rakt så att förgasarbrygga kan användas, annars skulle vinklade stosar ge rakare och lite bättre kanal, speciellt på 1:an och 4:an.
Förgasarbryggan breddad och wire-fästet flyttat till vänstersidan. Samt modifierad GS850 startmotor som lär kunna dra igång vilken motor som helst.
Fräsning av nya särflytade lägen för ventilstyrningarna
Fräsning av lägen för de sista fyra ventilsätena. Portning påbörjad, original 28 mm som jämförelse.
Toppen slutligen klar.
Monterad och provkörd.
Uppdateringar väntar inför 2013