Maskinbearbetning

P1050733_edit
GSXR-topp modifieras efter samma koncept som GSX-toppen nedan.

 

P1050552_edit P1050555_edit P1050558_edit P1050561_edit P1050564_edit P1050566_edit P1050565_edit
GSX-topp, flyttar isär insugsventilerna. Det skall få plats 35mm ventiler här, samt lite grovportning av de nya kanalerna.

 

CIMG1401_edit CIMG1452_edit CIMG1456_edit
Lite olika bearbetning och ett färdigt kolvset

CIMG1475_edit CIMG1477_edit CIMG1479_edit CIMG1480_edit
Reparation

CIMG1473_edit
Turbo-Busa får 1/2″ dragstänger i motorblocket.

CIMG1454_edit

CIMG1448_edit CIMG1449_edit
Keihin-brygga till V-Max

CIMG1068_edit  CIMG1065_edit
Gasportning

CIMG1369_edit CIMG1368_editJusterbara kamdrev Hayabusa. Kontakta mig om jag skall göra fler.

CIMG1370_edit
Justerbara kamdrev Suz TL1000R. Kontakta mig om jag skall göra fler.

CIMG0879_edit CIMG0878_edit
Justering av kamlagring GSX

CIMG1260_edit CIMG1261_edit
Rejäl skena till kamkedjesträckaren, Hayabusa.


Inte så rak


Audi kamtrigger


Nya styrningar

Uppflyttad svingaxel

Upplyttat styrhuvud

Test av fräsning och brotchning av hål för ventiltryckare.

Drevhållare med del av ryckutjämnare till Dymag-hjul

Modifierad startmotorkoppling med tre styrstift till GSX 1100

===========================================================================

MIRA Centronic. För bästa precision vid sätesfräsning. Svarv och fräs för planing m.m.