Montering

Korrekt inmätning och montering är också nödvändig för ett bra slutresultat.

Nedan visar jag lite osorterade ögonblicksbilder från monteringen av diverse motorer.

CIMG1321_edit CIMG1319_edit CIMG1318_edit
CIMG1317_edit CIMG1316_edit CIMG1315_edit

CIMG1314_edit CIMG1313_edit CIMG1308_editCIMG1309_edit CIMG1311_edit CIMG1312_edit
Hayabusa blir monterad

CIMG1361_edit
Diverse hopplockade motorer

Hayabusa
CIMG1258_edit
CIMG1259_edit CIMG1262_edit

GSXR

 

GS 1000

 

GSXR

 

Stånka

Fixtur för positionering av kamaxeldrev för rätt timing.

 

Busa-lådan mår inte bra.

Vass GSXR

Halvfärdiga

Ibland letar sig även lite 2-takt in.

På Carillo vevstakar dras överfallsbulten till föreskriven förlängning uppnåtts. Mäts med indikatorklocka.

Kolv med justerade ventilfickor.

GSXR väntar på blockhalva.

Montering av topplock.

Stånka väntar på locket

Halvbyggd GSX.

Inställniung av kamaxlar

Nästan klar Kawasaki ZX12R

Nästan klar GS1000 tvåventilare.

 

Inmätt cylinderrad med kolvar väntar på montering.

Big Block GSXR

GSXR

Modifierat startdrev Kawasaki, för att rymma offset’ad Carillo.

Gammal/ny

 

Resultat av ventilhaveri. Cyliderlopp helt demolerat och stor bit av fodret borta i nederkant.

 

Motorer för avhämtning